Czy potrzebujesz automatyzacji marketingu, jeśli nie działasz w e-commerce?

Jeśli na co dzień zajmujesz się marketingiem i sprzedażą, to pojęcie marketing automation z pewnością nie jest Ci obce. Jednak znajomość definicji nie jest równoznaczna z pełnym zrozumieniem przeznaczenia tego narzędzia. Szczególnie w przypadku zastosowania go w działaniach nie związanych z e-commercem. Aby przekonać się, czy marketing automation jest dla Ciebie, musisz poznać jego wady i zalety, konkretne funkcje czy przykładowe zastosowania. Dowiesz się tego wszystkiego z poniższego artykułu.

Co to jest marketing automation?

Marketing automation to oprogramowanie pozwalające na zautomatyzowanie powtarzalnych procesów i części zadań należących do obowiązków działu marketingu i sprzedaży, takich jak wysyłanie e-maili i SMS-ów oraz ustawianie autoresponderów czy przypomnień o prezentowanej ofercie. Ale bez obaw – żadna platforma tego typu nie sprawi, że będziesz niepotrzebny/-a! Wręcz przeciwnie – dzięki wdrożeniu odpowiednich narzędzi i odpowiedniej ich konfiguracji z pewnością poprawisz efektywność swoich działań. A przecież o zwiększanie ruchu na stronie, poprawę konwersji i skuteczne generowanie zakupów lub leadów Ci chodzi, prawda?

Jak działa marketing automation?

Wielu marketerów w swojej pracy bazuje na wiadomościach e-mail. Planuje, projektuje, tworzy i wysyła tysiące wiadomości do prospektów i potencjalnych klientów z nadzieją, że dzięki temu wygeneruje nową sprzedaż. Czy to działa? Być może. Czy może działać lepiej? Dzięki automatyzacji – na pewno.

Prawda jest taka, że w opisanej powyżej sytuacji wiele czasu i zasobów marnowane jest na kierowanie komunikacji do osób, które nie są do końca zainteresowane Twoją ofertą lub mogłyby coś kupić, ale otrzymują nieodpowiednie call-to-action, w nieodpowiednim czasie. W obu przypadkach efekt jest ten sam – brak konwersji. I w obu przypadkach rozwiązaniem będzie marketing automation. Przykładowa zautomatyzowana komunikacja może wyglądać tak:

  1. Wysyłasz e-mail do bazy potencjalnych klientów i oferujesz pobranie e-booka na dany temat.
  2. Do osób, które skorzystały z oferty wysyłasz spersonalizowane podziękowanie.
  3. Kilka dni później, wysyłasz im link do filmu związanego z tematem e-booka.
  4. Kontakty, które pobrały e-booka i odtworzyły film przekazujesz działowi sprzedaży, jako rozgrzane leady, czyli najbardziej zainteresowane tematem lub ofertą.

I to wszystko dzieje się praktycznie samo! Twoi odbiorcy dostają spersonalizowaną komunikację, Ty zbierasz kontakty i na każdym etapie wiesz, czym i jak bardzo są zainteresowani – domknięcie leada staje się dzięki temu znacznie prostsze!

Zanim wdrożysz marketing automation

Zautomatyzowanie marketingu może poprawić Twoje wyniki i efektywność pracy, ale jest kilka rzeczy, o których musisz pamiętać:

  • Zanim zautomatyzujesz swoje zadania, przyjrzyj się ponownie dotychczasowej strategii i wyznaczonym celom i zmodyfikuj je tak, aby pasowały do nowego trybu pracy.
  • Automatyzacja komunikacji nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów – wiadomości, które wysyłasz nadal powinny być przemyślane, spersonalizowane i dopasowane do grupy docelowej.
  • Nie przesadź z ilością wysyłanych e-maili. Marketing automation pozwala wysyłać informacje, których odbiorcy potrzebują w odpowiednim czasie, ale nikt nie potrzebuje 3 wiadomości dziennie.
  • Nowe możliwości wykorzystuj nie tylko w celu pozyskania nowych klientów, ale również po to, by reaktywować starych.

Podsumowanie

Automatyzacja marketingu pozwala usprawnić pracę specjalistów i zwiększyć wydajność działań marketingowych. Poprawia też zaangażowanie i zainteresowanie potencjalnych klientów Twoją ofertą. Czy teraz myślisz, że znajdzie on zastosowanie w Twoim biznesie? Jeśli potrzebujesz więcej szczegółów, to koniecznie zajrzyj do tego artykułu: www.expertsender.pl/blog/automation-marketing-czy-marketing-automation, który przybliży dalsze możliwości automatyzacji marketingu i zastosowania go również w e-commerce.

Czy potrzebujesz automatyzacji marketingu, jeśli nie działasz w e-commerce?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *