Jak skutecznie walczyć z konkurencją? 3 nieoczywiste sposoby

Sukces w biznesie zależy m.in. od tego, jak skutecznie potrafisz rywalizować o uwagę konsumentów z firmami podobnymi do Twojej. Jak zatem można wyprzedzić konkurentów i zająć dobrą pozycję na rynku? Oto trzy mniej oczywiste sposoby.

Pozycjonowanie lokalne

Na pozycjonowanie lokalne warto postawić wtedy, gdy prowadzisz sklep stacjonarny lub działalność usługową o lokalnym zasięgu. W ten sposób promować mogą się więc np.:

  • Salony fryzjerskie,
  • Warsztaty samochodowe,
  • Kwiaciarnie,
  • Siłownie,
  • Restauracje,
  • Firmy oferujące usługi wykończeniowe itd.

Pomyśl tylko, ile kwiaciarni jest w całym kraju – każda z nich może być Twoim konkurentem przy pozycjonowaniu się na słowo kluczowe „kwiaciarnia”. Tymczasem wystarczy zamiast tego wybrać frazy w rodzaju „kwiaciarnia Warszawa” czy „kwiaciarnia Żoliborz” i osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach staje się zdecydowanie prostsze.

Ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma oraz oznaczenie swojego biznesu na Mapach Google. Obecność w tych miejscach znacząco ułatwi trafienie na widoczną pozycję na stronie z wynikami wyszukiwania.

Pamiętaj, że pozycjonowanie lokalne to długotrwały proces, dlatego im wcześniej zaczniesz, tym lepiej!

Kampanie sezonowe

Zainteresowanie pewnymi towarami i usługami ma charakter sezonowy. Warto o tym pamiętać i odpowiednio zarządzać rocznym budżetem przeznaczonym na marketing.

Sezonowość związana jest przede wszystkim z:

  • Świętami – oficjalnymi i nieoficjalnymi,
  • Rozpoczęciem i zakończeniem wakacji i innymi dniami wolnymi, np. długim weekendem majowym,
  • Rekrutacją do szkół i na uczelnie wyższe,
  • Imprezami kulturalnymi i rozrywkowymi (koncerty, festiwale, konferencje),
  • Następstwem pór roku (branża odzieżowa, ogrodnicza, rolnicza itd.).

Warto uwzględnić występowanie sezonów przy planowaniu działań promocyjnych i zyskać w ten sposób przewagę nad konkurencyjnymi firmami, które tego nie robią. Marketing sezonowy może obejmować różnorodne obszary, np.: SEO, marketing w wyszukiwarce czy też content marketing.

Influencer marketing

Z jednej strony popularność influencer marketingu stale rośnie, z drugiej – wielu przedsiębiorców wciąż sądzi, że z różnych powodów (np. rodzaj branży, wielkość firmy, budżet…) ten rodzaj promocji pozostaje poza ich zasięgiem. Tymczasem influencer marketing jest dla każdego – trzeba tylko nawiązać współpracę z odpowiednim influencerem.

Powinien to być twórca aktywny, nawiązujący ze swoimi odbiorcami autentyczne relacje i cieszący się ich zaufaniem. Grono jego fanów wcale nie musi być bardzo liczne – do kampanii z powodzeniem można angażować tzw. mikroinfluencerów, o mniejszej, ale zaangażowanej widowni. Co jednak istotne, charakterystyka grupy odbiorców wybranej osobistości internetowej powinna jak najbardziej pokrywać się z charakterystyką Twojej grupy docelowej.

Influencer marketing to wiele korzyści: ominięcie „banner blindness”, kreatywny content czy wreszcie żywa reakcja i zaufanie odbiorców. Konkurencja zostanie daleko w tyle!

Szukasz informacji o skutecznych działaniach promocyjnych, które pozwolą Ci zdobyć przewagę konkurencyjną? Zapoznaj się z blogiem „Czytelnia” dostępnym na stronie Fabrykamarketingu.pl – znajdziesz tam wiele przydanych artykułów na temat różnych form marketingu. Sprawdź już teraz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *